Dezinfekce klimatizace a interiéru ozónem
V letním období velká část majitelů vozů používá ochlazování interiéru pomocí klimatizace. Při jejím provozu dochází k vysokému teplotnímu rozdílu uvnitř a vně částí vozu, kterými ochlazený vzduch prochází. Následkem tohoto rozdílu se v těchto částech vytváří vlhký povlak, v něm se zachycují okolo se vzduchem proudící mikrobiologické infekce (bakterie, viry, plísně atd.). V těchto vzduchových cestách se usadí a dále se rozmnožují. Posádka vozu pak vdechuje jimi obohacený vzduch. To má za následek v lepším případě pálení očí a podráždění dýchacích cest, v tom horším dochází k bakteriálním infekcím či alergickým reakcím.
Toto se už nedá vyřešit použitím dezinfekčního prostředku ve spreji přímo do nádechů vzduchových cest, jako to většina motoristů zná. Nezbavíte se tímto ale mikroorganismů, kteří již v tuto chvíli žijí v sedačkách, potazích, kobercích a ostatních částech interiéru Vašeho vozu. Proto přicházíme s řešením, kterým Vás zbavíme všech těchto nezvaných hostů.
Ozon jako dezinfekční a dezodorizační prostředek pro své specifické vlastnosti je již mnoho let využíván k úpravě vody, neutralizaci pachů, likvidaci bakterií, virů a plísní. Aplikace ozónu představuje velmi efektivní alternativu k dezinfekci chlorovými přípravky, nebo UV záření. Plynný ozón proniká do všech koutů a mezer i do pórů materiálů. Ozón ničí znečištění způsobené chemickou reakcí plastů, koberců, izolací, barev a laků. Zamezuje vzniku organických a anorganických pachů a ničí (nepřekrývá) jejich nositele. Ventilace u vozů střední třídy má výkon od 300 do 2.200 l/min.
Po ujetí 10.000 km se na pylovém filtru, ale i v celé vzduchotechnice vozu shromáždí cca 500 g nečistot nasycených vzniklými bakteriemi a plísněmi. Čistění je proto nezbytné nejpozději po šesti měsících při průměrném provozu automobilu. Po tomto opatření doporučujeme vyměnit kabinový filtr, aby nedocházelo ke zpětnému usazování.