HUŠTĚNÍ PNEUMATIK
Kontrola tlaku v pneumatikách by měla být ideálně prováděna pravidelně zhruba 1x za 14dní. Tlak je nejlépe dorovnávat tehdy, pokud jsou pneumatiky chladné. Při špatném huštění pneumatik může dojít k špatným jízdním vlastnostem vozu, ale také ke špatnému opotřebení pneumatik a zkrácení jejich životnosti. Huštění pneumatik se i nadále provádí klasicky vzduchem.
Přehuštění
Pokud jsou pneumatiky nahuštěny více než doporučuje výrobce vozu, dochází k vyboulení v oblasti běhounu (dezénu) a tím k vysokému opotřebení ve středu běhounu pneumatiky. Pneumatika nevyužívá celou svojí plochu pro kontakt s vozovkou a tím ztrácí výhody a kvalitu jízdních vlastností nejen na suchém povrchu ale především na mokré vozovce!
Podhuštění
V případě nižšího tlaku než doporučuje výrobce vozidla dochází naopak k propadnutí středu pneumatiky. Opotřebení pneumatiky tak vzniká v krajích a střed nemá takřka žádný kontakt s vozovkou, a zároveň zůstává méně opotřeben. Při jízdě je vozidlo nestabilní, v zatáčkách až kolíbavé. Jízdní vlastnosti jsou velice špatné hlavně na mokrém povrchu! Rapidně stoupá spotřeba paliva.